Dijeta za akne: Ova hrana može da vam pomogne da imate čisto lice

by | 31.05.2024
Dijeta za akne: Ova hrana može da vam pomogne da imate čisto lice

Nažalost, nijedna kozmetika protiv akni ne može u potpunosti da reši problem akni. Stručnjaci savetuju da pripazite na ishranu. Dijeta za akne može da bude od velike pomoći.

Prelazak na zdraviju prirodnu ishranu će telo napuniti esencijalnim vitaminima i mikroelementima. Za prevenciju akni, kao i u lečenju akni, posebnu pažnju treba obratiti na određene namirnice. Upoznaćemo vas na nekima od njih.

Šta je dijeta za akne?

Dijeta protiv akni nije komplikovana, ali veoma efikasna za prevenciju i lečenje akni. Na kraju krajeva, uzroci akni ne leže na površini, već unutar tela, a često su direktno ili indirektno povezani sa stanjem gastrointestinalnog trakta. Dok spoljne manifestacije – akne, bubuljice, akne – to su samo spoljašnje manifestacije bolesti.

Ishrana za akne treba da bude uravnotežena i zdrava. Dakle, dijeta za akne treba uglavnom da se sastoji od nemasnog mesa, ribe i svežeg sira. Parene žitarice i povrće su poželjnije kao prilog. I, naravno, voće! Sa izuzetkom onih koji mogu izazvati alergije.

Kako izgleda dijeta za akne?

Dijeta protiv akni negira zloupotrebu slatkiša. Ali oni mogu biti različiti – na primer, komadići sočnog voća u medu ili javorovom sirupu nikada nikome nisu štetili. Hajde da saznamo šta možete da jedete da bi vaša koža bila zdrava i sjajna?

Recite „ne“ brzoj hrani

Pre svega, ishrana za akne podrazumeva striktan odnos prema hrani koja povećava nivo lošeg holesterola u organizmu ili hrani koja izaziva upalne procese i povećanu aktivnost lojnih žlezda. Takvi proizvodi uključuju vruće bilje i začine, kečape, majonez i sosove, masno meso i dimljenu hranu, prženi krompir i, naravno, slatkiše (sa izuzetkom meda).

Na kraju krajeva, višak ovih „dobroća“ u ishrani zasićuje telo toksinima, koje pokušava da ukloni – uključujući i kroz kožu, u obliku akni. Zato ćete, pored kolača i dimljenog mesa, morati da kažete i gvožđe „ne“ bilo kakvom slatkišu i brzoj hrani.

Prekomerna konzumacija mlečnih proizvoda

Prekomerna konzumacija mlečnih proizvoda, mesa i orašastih plodova takođe može izazvati akne – u ovom slučaju, uzrok akni je povezan sa visokim sadržajem proteina u ovim proizvodima, koji zauzvrat stimulišu proizvodnju steroidnih hormona (usput, zahvaljujući ovom procesu sa povećanom ishranom proteina.

Ali, nažalost, takav hormonski disbalans može dovesti ne samo do sticanja željene mišićne mase, već i do naglog pogoršanja stanja kože, u kojoj neće biti prirodne maske protiv upale kože, kao ni kozmetika i lekovi protiv akni. pomoć.

Hrana koja je poželjna

Prelazak na zdraviju prirodnu ishranu će telo napuniti esencijalnim vitaminima i mikroelementima. Za prevenciju akni, kao i u lečenju akni, posebnu pažnju treba obratiti na fosfor, kalijum, kalcijum, cink, vitamine A, C i grupe B. Fosfora ima u izobilju u ribi, kalcijuma – u siru i siru. , kalijum – u kupusu i mnogim suvim plodovima (suve kajsije, suvo grožđe, suve šljive).

Odlični prirodni izvori  vitamina su povrće, voće i bobice (uključujući i smrznuto). Stoga je jedno od pravila ishrane za akne svakodnevna konzumacija ovih proizvoda, koji mogu biti zdrava alternativa slatkim kolačima, mafinima i sendvičima sa dimljenim kobasicama. Učinite svoju ishranu zdravijom i neće biti razloga za pojavu akni.

Vitalina Nakonechna / gettyimages.com

Molimo vas upoznajte se sa politikom odricanja od odgovornosti za redakcijske i druge sadržaje i linkove objavljene na www.ruskidoktor.rs