28.08.2017 Ishrana

Omiljene ruske kaše

 
 
1. KAŠA OD HELjDE
Šampionka ja kad je reč o sadržaju belančevina i korisnih materija. Siromašna je kalorijama, a bogata gvožđem, kalijumom i magnezijumom. Ima u njoj i mikroelemenata važnih za rad srca, a potrebnih onima koji pate od nesanice i žele da smršaju. Heljda ima minimalan glikemijski indeks, što je veoma važno za dijabetičare.
Važno! Heljdu ne smete mešati sa šećerom, jer on neutrališe sva njena korisna dejstva
 
* HELjDINA KAŠA S ALGAMA ZA BORBU S ANEMIJOM
Šolju heljde prelijte s dve čaše vode i kuvajte to na tihoj vatri 15 minuta. Kad kaša bude skoro gotova, uspite u nju šaku suvih algi, suvu usitnjenu koprivu i po prstohvat samlevenih ili izgnječenih semenki mirođije i kima. Posolite po ukusu, poklopite i ostavite da odstoji 15 minuta.
 
2. OVSENA KAŠA
Ova kaša sadrži najviše celuloze, potrebne za čišćenje creva i izbacivanje štetnih materija i toksina iz organizma, kao i lošeg holesterola. Ovas je bogat mikroelementima i vitaminima, a ovsena kaša korisna je i u slučaju lošeg varenja.
 
Važno! Najkorisnija je ovsena kaša pripremljena na vodi. Što je mleveno zrno grublje, to je kaša zdravija. Ali ne treba je jesti svakog dana, jer ona sprečava apsorpciju kalcijuma.
* OVSENA KAŠA S TRAVAMA ZA REGULISANjE VARENjA I SMANjENjE HOLESTEROLA
Pola čaše ovsa kuvajte u vodi ili u mleku. Pet minuta pred kraj kuvanja dodajte po pola kašičice usitnjenih cvetova kamilice, majčine dušice i nane. Poklopite i utoplite šerpu, te ostavite da odstoji 40 minuta.
 

3. PŠENIČNI GRIZ

Griz je bogat belančevinama, kalijumom i fosforom – u njemu ima i celuloze. Ali ono što je najdragocenije u njemu jeste velika količina lizina. Ova amino-kiselinadeluje antivirusno, posebno kad je u pitanju virus herpesa.
 

VIŠE SAVETA PRONAĆI ĆETE U MAGAZINU RUSKI DOKTOR!

POTRAŽITE NAS I NA FACEBOOKU: www.facebook.com/ruskidoktor

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

 

Sledeća vest

još iz kategorije