31.05.2018 Ishrana

„Zdravi“ proizvodi koji štete

Nisu baš sve namirnice koji su se nekad smatrale životno neophodnim danas preporučljive za svakodnevnu ishranu. Štaviše, dokazano je da su više štetne nego korisne. Detaljnije o tome priča dijetolog i nutricionista Jekaterina Jensen.

JOGURT
Što duže jogurt stoji u prodavnici ili frižideru, to je u njemu manje korisnih bakterija, ali zato ostaje ono što je štetno: mlečni protein koji se teško usvaja i provocira alergijske reakcije; mlečni šećer – laktoza, koja izaziva bolove u stomaku; mlečna mast – izvor transmasti i slobodnih radikala, koji uništavaju ćelije.
Pored toga, svi mlečni proizvodi dovode do povećanog stvaranja sluzi i zatvora. Zbog toga se korisne bifidobakterije bolje dobijaju iz, na primer, kiselog kupusa i lanenih semenki.

PROČITAJTE I… Smeta vam kravlje mleko? Imamo rešenje!
VOĆNI SOK
U voću ima celuloze, koja usporava proces izbacivanja šećera u krv. Ali u sokovima je već nema. Zbog toga i domaći i kupovni voćni napici jako podižu nivo glukoze. Kad se ove informacije uzmu u obzir, ako želite da pijete sok, činite to samo za vreme jela.
Međutim, onome ko želi da smrša ili uspostavi hormonski balans voćni sokovi se – ne preporučuju. Jednostavno: birajte neprerađeno voće.
Sasvim druga priča su smutiji i sokovi od povrća. U njima nema šećera, ali ima mnogo vitamina – i njih od sveg srca preporučuju stručnjaci.

MUSLI
U musliju ima previše šećera. Primetili ste da ste dva-tri sata posle takvog doručka opet gladni? Ovde nije reč o kalorijama, već opet o skoku glukoze. Naime, stabilan nivo šećera glavni je uslov za mršavljenje i zdravlje. Zbog toga, umesto muslija, jedite običnu kašu s dodatkom ulja, bobica i semenki.

ISPROBAJTE… Doručak iz tegle
FITNES PLOČICE
Osim vidljivog koštunjavog i suvog voća i semenki, u sastavu pločica su sirupi, zgušnjivači, boje, poboljšivači ukusa. Takođe i ogromna količina fruktoze, koja šteti jetri, koži, hormonskom sistemu. Nije li bolje umesto njih pojesti šaku suvog voća i nekoliko orašastih plodova?

ŠVAPSKI SIR
Doručak na koji su mnogi navikli – švapski sir s voćem i kašičicom meda ima mnogo minusa: u njemu je malo celuloze i nema korisnih masti neophodnih za pravilan rad ćelija. Ali zato ima mnogo šećera i loše usvojivih belančavina. Za doručak su najkorisnija jaja s povrćem ili hrskavi hleb s humusom i sveže usoljenom ribom.

VIŠE SAVETA PRONAĆI ĆETE U MAGAZINU RUSKI DOKTOR!

POTRAŽITE NAS I NA FACEBOOKU: www.facebook.com/ruskidoktor

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

još iz kategorije