Kako da ublažite učestalo mokrenje: Isprobajte ove efikasne tremtane

by | 10.06.2024
Kako da ublažite učestalo mokrenje: Isprobajte ove efikasne tremtane

Učestalo mokrenje može biti izazovno i ometajuće stanje. Uz prave strategije, savete i pojedine biljke možete poboljšati kvalitet života. Evo kako da to psotignete.

Postoje brojni kućni lekovi i prilagođavanja načina života koji mogu pomoći u efikasnom upravljanju simptomima. Neophodno je da se konsultujete sa zdravstvenim radnikom kako biste odredili najprikladniji pristup za vašu specifičnu situaciju. Strpljenje i doslednost su ključni, a uz prave strategije možete poboljšati situaciju.

Kako ublažiti učestalo mokrenje?

Učestalo mokrenje može biti neprijatno i dosadno pitanje sa kojim se mnogi pojedinci suočavaju u nekom trenutku svog života. Dok su povremeni odlasci u toalet normalni, česti nagoni za mokrenjem mogu poremetiti svakodnevne aktivnosti i uticati na kvalitet života.

Učestalo mokrenje obično nije indikacija medicinskog problema; može nastati samostalno. Međutim, ako postoji zajedno sa dodatnim simptomima, kao što su groznica ili osećaj peckanja pri mokrenju, lekar može da istraži potencijalne veze sa drugim zdravstvenim problemima karlice.

Kako da znate da li imate preaktivnu bešiku?

Preaktivnu bešiku karakteriše iznenadna i nekontrolisana želja za mokrenjem, što često dovodi do čestih poseta toaletu. Stanje može biti uzrokovano različitim faktorima, uključujući starost, zdravstveno stanje, izbor načina života i još mnogo toga. Identifikovanje simptoma preaktivne bešike je prvi korak ka pronalaženju najprikladnijih lekova za rešavanje problema.

Kućni lekovi za učestalo mokrenje

Ovo su neki od efikasnih tretmana koji mogu da pomognu u ublažavanju simptoma.

Tulsi

Tulsi dobro deluje protiv niza virusa, gljivica i bakterija. Koristi se za lečenje nekoliko bolesti u ajurvedi, uključujući infekcije urinarnog trakta, koje su često uzrok učestalog mokrenja. Čaj od tulsija svakako može da bude od pomoći.

Kumin

Kumin je mirisna biljka, efikasna protiv raznih bakterijskih stanja. Prema jednoj studiji, esencijalno ulje kima deluje protiv bakterije za koju je poznato da izaziva infekcije urinarnog trakta. Kao rezultat toga, može pomoći u ublažavanju učestalog mokrenja uzrokovanog infekcijama urinarnog trakta.

Amla

Amla ima visok sadržaj vitamina C i dobro deluje na regulisanje šećera u krvi, što smanjuje potrebu za čestim mokrenjem. Zbog svoje sposobnosti da olakša odlaganje urina bez nepotrebnog stimulisanja protoka urina, posebno je povoljan za urinarni sistem. Sok od amle može vam pomoći da ga lečite kod kuće ako imate često mokrenje.

Održavajte zdravu težinu

Dodatna težina može da izvrši dodatni pritisak na bešiku i izazove stresnu inkontinenciju, što dovodi do povećane učestalosti mokrenja. Gubitak težine kroz ishranu i vežbanje može pomoći u ublažavanju ovog pritiska. Zakažite sastanak sa zdravstvenim radnikom, kao što je registrovani dijetetičar, ako vam je potrebna pomoć u kreiranju bezbedne, dugoročne strategije za smanjenje telesne težine.

Kegelove vežbe

Mišići karličnog dna, neophodni za kontrolu bešike, mogu se ojačati korišćenjem Kegelovih vežbi. Redovno izvođenje Kegelovih vežbi može pomoći u smanjenju učestalosti i hitnosti mokrenja. Stisnite mišiće u vagini kao da pokušavate da prestanete da piškite da biste izveli Kegelovu vežbu. 3-4 puta dnevno, držite ovaj položaj 3-5 sekundi, a zatim ponovite 10 puta.

Suplementi

Poznato je da magnezijum ima sposobnost opuštanja mišića. Neki pojedinci su prijavili poboljšanje simptoma preaktivne bešike uzimanjem suplemenata magnezijuma. Konsultujte se sa svojim lekarom pre nego što dodate bilo kakve dodatke svojoj rutini.

Trening mokraćne bešike

Učestalo mokrenje je jedan od simptoma kod kojih ponovna obuka bešike može pomoći. Cilj treninga bešike je da vas nauči kako da kontrolišete svoju potrebu za mokrenjem i zakažete svoje posete toaletu. Ova tehnika uključuje zadržavanje mokrenja na kratak period kada osetite želju da odete. Postepeno, možete produžiti vreme između odlazaka u toalet. Takođe se preporučuje kombinovanje treninga bešike sa Kegelovim vežbama.

Navike u kupatilu

Vodite računa o navikama u kupatilu. Potpuno ispraznite bešiku tokom svakog odlaska u toalet i odvojite vreme. Žurba može dovesti do nepotpunog pražnjenja, što može povećati učestalost mokrenja.

Fizikalna terapija dna karlice

Vežbe za karlično dno jačaju trbušne mišiće, potencijalno poboljšavajući upravljanje mokraćom. U nekim slučajevima, specijalizovani fizioterapeuti mogu da se pozabave problemima mišića dna karlice kako bi poboljšali kontrolu bešike.

Upravljajte lekovima

Urinarni simptomi ili pogoršanje osnovnih stanja bešike mogu biti posledica polifarmacije, što je uobičajeno među starijim građanima. Lekovi koji mogu izazvati ove efekte uključuju diuretike, narkotike, antidepresive, sedative i antiholinergike. Neophodno je upravljati višestrukom upotrebom lekova uz obaveznu konsultaciju sa lekarom.

Ninetechno / gettyimages.com

Molimo vas upoznajte se sa politikom odricanja od odgovornosti za redakcijske i druge sadržaje i linkove objavljene na www.ruskidoktor.rs