alergija stres
01.04.2022 Zdravlje

Alergije i stres: postoji veza!

Retko ko zna da ponekad alergija „bujanakon stresa ili duge sekiracije. Tu nema ničeg čudnog: nadražaj nervnog sistema dovodi i do nadraživanja drugih sistema u organizmu, a posebno imunološkog. Ukoliko osoba uspe da reorganizuje svoje unutrašnje stanje, manifestacije alergije će se smanjiti ili sasvim nestati. Psiholog Pavel Valerjevič Evdokimenko ispričao nam je nedavno iskustvo s jednom mladom ženom.

ALERGIJE I STRES

Naime, jedna od njegovih pacijentkinja, Antonina Ivanovna, dospela je u složenu konfliktnu situaciju na poslu i bila je izložena nepravednim napadima saradnika i nadređenih. Posle izvesnog vremena pojavila joj se alergija, koju ranije nije imala. Prvo je primetila neadekvatnu reakciju na deterdžent, a zatim i na neke prehrambene proizvode. Onda je usledila alergija na ubod pčele. Pritom, pčele su počele da je ujedaju češće nego pre.

Pavelov prvi zadatak bio je oslobađanje pacijentkinje konflikta. Najpre je poslao Antoninu na bolovanje, a posle je otišla na odmor. Opustila se kako treba, razmislila o svemu i odlučila da… promeni posao. Nakon toga se smirila i uspostavila duhovnu ravnotežu. Njene alergijske reakcije veoma brzo počele su da slabe, a zatim su i potpuno nestale. Isto se desilo i s alergijom na pčele – jednostavno je iščezla.

STRES – KAKO DA SE IZBORITE S NJIM

*„Imitiranje bežanja od tigra“ – trčite pet–deset minuta maksimalnom brzinom ili radite sklekove što brže.

*„Imitiranje tuče s tigrom“ – izbacite stres udarajući u bokserski džak.

* Dan-dva tišine: ne smete čitati, gledati televiziju, razgovarati. Treba da se šetate, odmarate i uživate u životu.

* Sedite ispred ogledala i prepričajte situaciju svom odrazu – do detalja. Ukoliko to budete radili pravilno, pojaviće se emocije (suze i sl.). Prepričajte događaj tri do pet puta. Tako će problem početi da gubi na važnosti, a vi ćete se smiriti.

Pročitajte i… Jutarnja depresija

 

Foto: grinvalds / iStock / Getty Images Plus via Getty Images

još iz kategorije