stojeći posao
10.06.2022 Zdravlje

Radite i ne bolujte!

Nema posla koji ne šteti zdravlju. Bilo da je u pitanju stojeći ili sedeći rad – svaki ima svoje mane, a evo kako da ih svedete na minimum.

Piše: Aleksandar Ivanov, lekar osteopata, Kazanj

ZBOG ČEGA JE OPASAN STOJEĆI POSAO

Bol u nogama i krstima pred kraj dana. Dug stojeći rad s vremenom dovodi do zastoja krvi u venama nogu i, kao posledica toga, dolazi do varikoze (upale vena).

Šta da radite

* Trudite se da stalno cupkate u mestu, premeštajući telesnu težinu s jedne noge na drugu. To će omogućiti da se rasterete zglobovi nogu i sprečiće njihovo prevremeno uništavanje.

* Pravilno izaberite obuću: onu koja diše, od prirodnih materijala, s potpeticom od najviše tri centimetra.

* Razgibavajte se tokom dana: povremeno čučnite, blago se naginjite napred-nazad. Ukoliko postoji mogućnost – sedite na bar dva minuta.

* U slučaju proširenih vena nosite kompresivnu trikotažu da biste sprečili napredovanje bolesti.

* Dok spavate, da biste poboljšali venski protok, podmetnite jastuk ili urolano ćebe na ivicu kreveta ispod nogu.

* Uveče posle rada praktikujte kontrastnu kupku za noge, a posle samomasažu (npr. kotrljajte stopalima tenisku lopticu).

ZBOG ČEGA JE OPASAN SEDEĆI POSAO

Poremećeno držanje, bolovi u leđima i vratu, glavobolje i migrene, hemoroidi.

Šta da radite

* Trudite se da sedite pravo za stolom, ne naginjući se napred. Pritom obavezno na sedalnim brežuljcima (dva isturena koštana dela u donjem delu karlice), a ne na trtičnoj kosti. Karlicu jako privucite uz ivicu sedišta i naslona stolice.

* Obratite pažnju na leđa: nemojte se grbiti. Stomak mora da bude uvučen i blago zategnut.

* Glavu držite pravo, bez naginjanja napred i ugibanja vrata.

* Gornja ivica monitora mora da bude otprilike u nivou očiju ili malo niže. Optimalno je ukoliko rastojanje od njega iznosi 50–70 cm. Takođe je važno da monitor bude strogo u centru vašeg vidnog polja.

* Naslon stolice namestite vertikalno, tako da vam leđa budu pod pravim uglom.

* Visina stolice mora da bude tolika da se prilikom sedenja ivica stola nalazi u predelu solarnog pleksusa (malo iznad pupka).

I prilikom stojećeg i prilikom sedećeg rada potrebna je bar povremena promena položaja tela i minimalna gimnastika tokom dana.

Pročitajte i… Sindrom kompjuterskog vrata

Foto: JackF / iStock / Getty Images Plus via Getty Images

još iz kategorije