29.03.2018 Zdravlje

PMS: Ti kritični dani…

Jednom mesečno mnoge žene pretvaraju se u „uragan strasti“. A to znači jedno: približava se sledeći ciklus, a s njim i sve neprijatnosti koje su dobile naziv PMS – predmenstrualni sindrom. Kako se s njim boriti i da li je to uopšte moguće? S ovim pitanjem obratili smo se dr J. D. Semjonovoj, docentu Katedre za ginekologiju pri Medicinskoj akademiji i šefu ginekološkog odeljenja bolnice u Sankt Peterburgu

Kako definisati PMS?
Pre svega, pokušaćemo da objasnimo šta predstavlja ovaj sindrom. Glavne „simptome“ PMS-a – razdražljivost, plač, glavobolju, poremećaj sna – mogu da izazovu sasvim drugačiji uzroci. Zato obeležavajte krstićem u kalendaru dane kad su ovi simptomi kod vas „posebno“ izraženi. I ako iz meseca u mesec oni počinju otprilike dve nedelje pre početka sledeće menstruacije, to je onda PMS.
Da li je moguće otklanjanje ovih neprijatnih simptoma, mogu li se oni nekako ublažiti?
Da. Na primer, odlične rezultate daju individualno izabrani kontraceptivi. Žene koje ih stalno uzimaju ne osećaju bolove u karlici i donjem delu stomaka, te nemaju osećaj težine i napetosti u grudima ni pre ni tokom menstruacije.
Korisna je specijalna gimnastika: na primer, iz sedećeg položaja (noge su rastavljene) nagnite se napred i stavite glavu na jastuk. Zatim kleknite na kolena (noge su blago razdvojene), sedite na pete, nagnite se napred i čelom pažljivo dodirnite pod. Potom lezite na pod, savijte noge u kolenima, blago ih odvojte od poda i ukrstite u nivou članaka. Na kraju, sedite na pod a noge savijte u kolenima. Obuhvatite ih dlanovima, razdvojte butine i spustite kolena što niže pomažući se rukama.
Veoma je važno da držite dijetu: nemojte konzumirati čaj i kafu, budite oprezni s alkoholom i ograničite unos slane hrane. Izbacite masnu hranu i, uopšte, trudite se da svoju dnevnu ishranu podelite na šest do osam obroka, a poželjno je da to budu povrće i voće. Tokom ovog perioda veoma su korisni vitamini B6, E, magnezijum, hrom i cink.

Važna je dijagnoza
A možda se tokom kritičnih dana treba čuvati i ne planirati teške poslove na poslu i kod kuće?
Naravno, bolje je da tokom ovih dana ne započinjete generalno spremanje, ne idete u posete i ne obavljate odgovorne pregovore ukoliko se to može odložiti.
Veoma je važno tačno postaviti dijagnozu, jer ipak, simptomi koji prate PMS mogu da budu i znak oboljenja bubrega, poremećaja hormonalnog statusa, herpesa, dijabetesa, anemije, bolesti štitaste žlezde, tumora jajnika. Stoga, obavezno vodite dnevnik svojih simptoma, u krajnjoj liniji dva-tri meseca, kako biste se uverili da su oni zaista ciklični.

Foto: Thinkstock

VIŠE SAVETA PRONAĆI ĆETE U MAGAZINU RUSKI DOKTOR!

POTRAŽITE NAS I NA FACEBOOKU: www.facebook.com/ruskidoktor

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

 

Prethodna vest

Sledeća vest

još iz kategorije