13.10.2017 Ishrana

ZELENA DIJETA

Nakon što su je preporučili dijetolozi iz Moskve, za kratko vreme postala je popularna. Proverite zašto!

U mnoštvu svemogućih dijeta – “zelena” spada među niskokaloričnije. Naziv je dobila jer zastupa namirnice zelene boje, to jest ogromne količine voća i povrća. Zelena dijeta ubrzava metabolizam i reguliše nivo šećera u krvi (zbog niskog glikemijskog indeksa namirnica). Gotovo negativna kaloričnost (svega oko 1.500 kalorija dnevno) veoma je važna, jer zahvaljujući njoj organizam troši nagomilane rezerve masnoća, istovremeno crpeći potrebne vitamine i minerale iz zelenih namirnica. Osim što će vam sačuvati zdravlje i lepotu, ova dijeta učiniće vas lakšim i poletnijima.

PRAVILA DIJETE
Dok ste na zelenoj dijeti, jedite na svaki sat i po do dva. Ovakav raspored pomoći će vam da izbegnete napad nekontrolisane gladi i omogućiti da naviknete organizam na smanjene porcije. Za užinu možete uzeti zelenu jabuku, kivi ili belo grožđe. Osim toga, važno je da pijete dovoljno tečnosti (najmanje litar i po do dva). Količinu soli koju unosite u organizam treba strogo da ograničite. Dozvoljeno je da koristite minimalnu količinu maslinovog ulja za salatu. Tokom dijete redovno uzimajte multivitamine da telu ne bi zafalilo nekih vitamina (B12, K…). Ukoliko vam je uobičajeni obrok ranije sadržao dosta ugljenih hidrata, trebalo bi polako da prelazite na zelenu dijetu. Postepeno smanjujte količinu ugljenih hidrata koje unosite u organizam, a najbolje je da ih dva do tri dana pred početak dijete svedete na minimum. Zelena dijeta traje deset dana, a možete je praktikovati jednom mesečno. Po njenom završetku, u jelovnik uključite velike porcije zelenog voća i povrća.
Foto: Thinkstock

VIŠE SAVETA PRONAĆI ĆETE U MAGAZINU RUSKI DOKTOR!

POTRAŽITE NAS I NA FACEBOOKU: www.facebook.com/ruskidoktor

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

 

još iz kategorije